BESZÁMOLÓ


Megvolt az idei első aszfalt verseny, ami érdekes eredményt hozott, de ennyire azért nem rohannék előre. Kezdjük ott, hogy szerda délután némi késedelemmel (egy utasunk nem jelent meg, de nem is jelezte hogy nem jön és el sem lehetett egy darabig érni ... így várakoztunk egy kicsit) a csapat harmadik autójaként elindult a bevetési jármű (bordó Boxer) Németországba. Sietni nem kellett, mert az 1100 km-t végig autópályán küzdöttük le, így többszöri pihenővel is reggel fél 7-kor Trierben voltunk, ahol a szervízparkban üdvözölhettük a másik két kisbusz utasait és ezután együtt kivonultunk a shakedown közeli helyszínére.

A shakedown elég vontatottan haladt (hol rosszul lévő nézőt kellett ápolni, hol elakadt autót menteni), de azért ettől azért még élvezhető maradt.



Az esti programok előtt még körbenéztünk a szervízparkban, ahol ezen a napon még szervezett autogramm osztáson is részt lehetett venni, így mindenki begyűjthette kedvence aláírását, vagy akár egy-egy közös fotót is össze tudott hozni az, aki erre vágyott.

Az ünnepélyes megnyitót a szokásos helyszínen, a Porta Nigra előtti kis téren tartották, ami már a megnyitó előtt egy órával tele volt az előzetes programok (historic autók, "előzenekar", ...) miatt, így elég nehezen találtunk magunknak jó helyet. Aki a "kapu" másik oldalán ragadt az sem járt azért rosszul, mivel ott testközelből láthatták a megnyitóra érkező versenyzőket.



Az első napon 6 gyorsot kellett teljesíteni a mezőnynek, amiből 4-et nekünk is sikerült megnézni. Friciéket mindenhol megvártuk és volt ahol Érdi Tibit is meg tudtuk nézni, bár őt a 4. pálya után sajnos már nem láthattuk többet. (A hivatalos kiírás szerint a kocsi meghibásodása miatt fejezték be a versenyt.)





A nap legnagyobb vesztese Latvala, aki ugyan nem esett ki, de az első gyors menyerése után a utolérte a balszerencse és hol defekttel, hol pedig motorhibával küzdött egész nap, aminek következtében 6 perc hátrányt szedett össze a 6 gyorson.



Hirvonennek is jutott a technikai problémákból, ezért a 3. helye ellenére több mint 1 perc távolságba került az élen állóktól, így Loebbel csak csapattársa Ogier tudott lépést tartani.



A nap végére még egy kis falusi olasz éttermet is beiktattunk, remek pizzával, persze Bitburger sörrel és olasz hölgy tulajjal.


A második napi 8 gyorsból is összehoztuk a négyet, sőt még a nap végi szervízparkra is időben érkeztünk, így még a csapatvezetői és a versenyzői nyilatkozatokat is élőben hallgathattuk meg. Ezen a napon a defektek okoztak leginkább fejfájást az élmezőnynek. Latvala, Petter, Ostberg, de még Loeb is begyűjtött egyet-egyet, ami miatt aztán a vezetést Ogier vette át. Ő megúszta a szombatot defekt nélkül.





A Citroen csapat a nap végi 1 perces időkülönbség miatt utasításba adta, hogy Loeb nem küzdhet az első helyért (ha nem is így közölték), mert a csapatnak az első két hely kell és mindegy, hogy ki hozza és kettőjük küzdelme veszélyeztetné ezt. Loeb profi pilóta módjára belenyugvással fogadta a döntést, bár a nap végi interjúknál a riporter azért kiprovokált belőle egy bosszús mondatot.



A vasárnapra kitalált tervünket a reggelinél gyorsan felülbíráltuk és a 2. gyors helyett az első rajtjába mentünk. Ennek a döntésnek a későn ébredő - az éjszakát a falusi fesztiválban töltő - utitársak nem igazán örültek. Aztán ők is felvidultak, amikor a rajt előtti szakaszon az élmezőny várakozó autóit elcsíptük.



A délelőtt nagy kérdése: lesz eső, vagy sem ? Az eléggé fenyegető felhőzet ellenére mindenki száraz útra gumizott, ami persze hozhat meglepetéseket ... leginkább azért, mert 10-20 percre el is eredt az eső. Így esőkabátban néztük végig a második körben is a mezőnyt ugyanezen pályának egy másik pontján.




Ennek ellenére többeknek nem az eső okozta a legnagyobb problémát. Ostberg eltalált egy szalmabálát, ami eléggé megviselte a Fordot, ezért kénytelen volt feladni a versenyt. Latvala folytatta a defekt gyűjtögetést, a vasárnapot sem úszta meg gumigondok nélkül ... nem minthogyha valamit is számított volna már ez neki. A Mini észak ír versenyzője Meek ismét a vége előtt állt ki (ahogy Finnországban) és ismét technikai okok miatt. A Sordo vezette Mini viszont célba ért és talán a verseny legnagyobb szenzációját az ő 3. helye jelentette, ami a Mininek óriási siker és a WRC sorozatnak szintén pozitív jel, mert talán hozhat egy kis élénkülést, ha végre ők is bele tudnak szólni az élmezőny harcába.


A nap és a verseny utolsó gyorsát Trier utcáin azonban már teljes napsütésben láthattuk a hozzá tartozó meleggel együtt. Tavaly ezt a gyorsot Kimi nyerte, de idén - az autónk egyetlen hölgyutasának bánatára - nem tudott ismételni. A városi pálya ellenére a defektek még itt sem kímélték a versenyzőket.



Solberg és Hirvonen egy darabig azonos idővel állt a power stage vezető helyén, amíg a franciák le nem tolták őket. Közűlük is Loeb ment olyat, amihez hasonlót sem tudtak a többiek felmutatni. Ez volt gondolom a válasza a csapat döntésére.



Fricink sikeresen befejezte a versenyt. Ugyan az SWRC-t Tanak nyerte, de Turánék 3. helye is mindenképpen dícséretes (annál is inkább mivel hazai pályájukon verték meg az éves pontversenyben előttük álló Gassnert). Tehát magyar oldalról siker volt a német futam, nézői oldalról pedig leginkább izgalmasnak nevezhetem ezt a versenyt.



A végeredmény:



1 OGIER/INGRASSIA (CITROËN)      3:32:15.9

2 LOEB/ELENA      (CITROËN)      3:32:55.7

3 SORDO/DEL BARRIO (MINI)        3:34:11.5

4 HIRVONEN/LEHTINEN (FORD)       3:34:59.6

5 SOLBERG/PATTERSON (CITROËN)    3:36:03.9

6 RÄIKKÖNEN/LINDSTRÖM (CITROËN)  3:39:40.5

...

12 TÄNAK/SIKK (FORD)             3:46:04.8

16 AL/ATTIYAH BERNACCHINI (FORD) 3:51:43.4

19 TURÁN/ZSIROS (FORD)           3:54:08.1





Gratulálunk !

Tarsoly Csaba
Rallyetours.Eu